RSS

  Home 

Inside Language | La langue en coulisse
<< Back | Archives  | Front Page | 
December 1, 2015

Milestones & BTR

During fall 2015, CCLB recruited participants and established test administration teams in

various cities to assess:

  • LINC learners, using the Milestones test
  • CLIC learners, using the Batterie de tests de rendement (BTR)

A control group of individuals not enrolled in any language training was also tested. English administrations were held in Vancouver, Calgary, Hamilton and Ottawa. French administrations were held in Toronto, Ottawa, Moncton and Fredericton. With the pre-test assessments now complete, CCLB is compiling the data that has been collected and preparing for the second administrations, which will be held in the same cities during winter 2016.

This study, which will compare the language learning progress of learners enrolled in LINC/CLIC classes with that of individuals not enrolled in any language training, has been funded by Immigration, Refugees and Citizenship Canada (IRCC).

For more information related to Milestones, please contact Krista Walsh-Murray at [email protected]. For more information related to the Batterie de tests de rendement (BTR), please contact Catherine Rousseau at [email protected].

 


Au cours de l’automne 2015, le CNCLC a mis sur pied une équipe d’administration et recruté des participants dans différentes villes dans le but d’évaluer des apprenants du programme LINC en utilisant le test Milestones et des apprenants du programme CLIC avec la Batterie de tests de rendement (BTR). Des groupes contrôles composés de participants qui ne sont pas en formation linguistique ont aussi été constitués et testés. Les sessions d’évaluation pour l’anglais langue seconde se sont déroulées à Vancouver, Calgary, Hamilton et Ottawa. Celles du français langue seconde ont eu lieu à Toronto, à Ottawa et au Nouveau-Brunswick (Moncton et Fredericton). Les sessions d’évaluation du pré-test étant complétées, le CNCLC compile maintenant les résultats et prépare les séances d’administration du post-test qui se tiendront dans les mêmes villes à l’hiver 2016.

 

L’objectif de cette étude est de comparer les progrès dans leur langue seconde des apprenants LINC/CLIC avec ceux d’individus qui ne sont pas inscrits à une formation linguistique financée par Immigration, Réfugiés et Citoyenneté Canada (IRCC).

Pour plus d’information sur la Batterie de tests de rendement (BTR), veuillez contacter Catherine Rousseau à [email protected]. Pour plus d’information sur le test Milestones, vous pouvez joindre Krista Walsh-Murray à [email protected].

<< Back